روانشناسی بسته بندی
روانشناسی بسته بندی: چگونه طراحی بر ادراک مصرف کننده و تصمیمات خرید تأثیر می گذارد
جعبه های محصول فقط ظروفی نیستند که از محصول شما محافظت می کنند – تأثیر قدرتمندی بر مشتریان شما دارند. به هر حال، هنگام خرید شامپو، برندی که جذاب ترین بطری را دارد معمولاً توجه شما را به خود جلب می کند.
بسته بندی هم همینطور. چگونه می توانید اثرات روانی بسته بندی خود را کنترل کنید و بر رفتار مصرف کننده تأثیر بگذارید؟
به خواندن ادامه دهید زیرا ما به شما کمک می کنیم تا بر مشتریان خود تأثیر بگذارید بسته بندی سفارشی. این راهنمای نهایی شما برای روانشناسی بسته بندی و نحوه استفاده از آن به نفع خود است!
بسته بندی چگونه بر رفتار مصرف کننده تأثیر می گذارد؟
مشتریان شما به طور ناخودآگاه نظرات برند شما را بر اساس رنگ ها، تصاویر و تایپوگرافی که شما به تصویر می کشید، شکل می دهند. در اینجا روش های زیادی وجود دارد که بسته بندی بر رفتار مصرف کننده تأثیر می گذارد:
- قابل تشخیص بودن – بسته بندی شما به مشتری شما کمک می کند تا برند شما را بشناسد و به خاطر بسپارد. هرچه بسته بندی شما متمایزتر و منحصر به فردتر باشد، مشتریان شما بیشتر آن را به خاطر خواهند آورد. به همین دلیل است که بسیاری از برندها ‘sigils’ برای نشان دادن برند خود دارند که ارتباط چندانی با خود محصول ندارند. به مارک های محبوب دستمال توالت با خرس، کوالاها و دیگر نمادهای متمایز فکر کنید – آنها در ذهن شما هستند، درست است؟
- سردرگمی – اگر اغلب طرح بسته بندی خود را تغییر دهید، می توانید مشتریان خود را از خود دور کنید. آنها دیگر نمی توانند برند شما را پیگیری کنند و زمانی که با شما خرید می کنند آن را تشخیص دهند.
- کیفیت – کیفیت بسته بندی شما پس از باز کردن محصول بر نظر مشتری شما در مورد محصول تأثیر می گذارد. اگر قرار بود یک جعبه برجسته را با بسته بندی بافت رنگی در داخل، شما انتظار دارید که محصول با این کیفیت مطابقت داشته باشد. از طرف دیگر، اگر یک جعبه کفش دوباره استفاده شده را باز کنید، انتظار دارید محصول بی کیفیت باشد.
- وفاداری – برخی از مشتریان ممکن است از زیبایی بصری محصول لذت ببرند و یک دلبستگی عاطفی ایجاد کنند که بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد. اگر از نظر احساسی به برند شما و تصاویر آن بچسبند، به احتمال زیاد هر گونه نقص محصول را می بخشند. اینگونه است که طراحی بسته بندی محصول بر وفاداری مشتری تأثیر می گذارد.
به راحتی می توان حدس زد که بسته بندی یک ابزار روانشناختی قدرتمند است.
چگونه روانشناسی را در طراحی بسته بندی خود بگنجانیم
گنجاندن روانشناسی در طراحی بسته بندی شما مستلزم تمرکز بر سه حوزه کلیدی – تایپوگرافی، رنگ و تصاویر است. بیایید کاوش کنیم
تایپوگرافی
تایپوگرافی مهمتر از آن چیزی است که فکر می کنید فونت های – می توانند قبل از اینکه مشتری شما محصول شما را امتحان کند، لحنی برای کسب و کار شما ایجاد کنند. به عنوان مثال، استفاده از یک فونت احمقانه و بازیگوش، تصویری سرگرم کننده برای برند شما ایجاد می کند که برای شرکت های اسباب بازی ایده آل است.
استفاده از یک فونت استانداردتر و زیباتر به شما کمک می کند تا بگویید که محصولات شما از یک ارائه دهنده معتبر – هستند که برای یک برند لوکس مراقبت از پوست اهمیت بیشتری دارد. فونت قبل از اینکه مشتری شما یک کلمه از محتوا را بخواند، چیزهای زیادی در مورد برند شما می گوید!
رنگ
برای اینکه مثالی از نحوه تأثیر رنگ بر برند شما ارائه دهیم، اجازه دهید برخی از ارتباط های روانشناختی با رنگ ها را بررسی کنیم:
- سبز – سبز می تواند طراوت، طبیعت و رنگ های سازگار با محیط زیست را برای یک برند کاملاً طبیعی یا پایدار منتقل کند (شما می توانید انتخاب کنید بسته بندی سازگار با محیط زیست برای تأکید بر این امر).
- سفید – سفید خلوص، تازگی و سادگی را منتقل می کند، ایده آل برای یک برند معتبر.
- سیاه – مشکی ظرافت را منتقل می کند که برای برندهای لوکس ایده آل است.
- قرمز – قرمز نشان دهنده احساسات قوی مانند خشم و شهوت است که آن را به انتخابی چشم نواز برای محصولات غذایی تبدیل می کند و خریدهای تکانشی را تشویق می کند.
- آبی – سیگنال آبی بی طرفی، تمیزی و آرامش است که برای برندها و محصولات دارویی ایده آل است.
- زرد زرد – نماد خوش بینی، گرما و انرژی است و آن را به انتخاب خوبی برای محصولات تابستانی فصلی تبدیل می کند.
- صورتی صورتی – نماد زیبایی و عاشقانه است و آن را به انتخابی عالی برای برندهای لوازم آرایشی تبدیل می کند.
- خاکستری – خاکستری نشان دهنده اقتدار و بلوغ است و آن را به بهترین انتخاب برای محصولات کاربردی مانند محصولات خودرو تبدیل می کند.
البته، سایه خاصی که انتخاب می کنید ممکن است درک و احساس بسته بندی شما را تغییر دهد. اما میتوانید از آن برای گفتن چیزی در مورد برند خود بدون نوشتن آن استفاده کنید. سعی کنید به رنگ هایی که رقبای شما استفاده می کنند نگاه کنید و مطمئن شوید که محصولات شما در مقایسه با آنها برجسته هستند.
تصاویر
تصویرسازی ابزار قدرتمند دیگری در زرادخانه بسته بندی شما است – به همین دلیل است که بسیاری از برندها لوگو دارند. درگیر کردن چشم مصرف کنندگان’ و ارائه تصویری به یاد ماندنی به آنها بهترین تبلیغ برای برند شما است و به شما کمک می کند از بین جمعیت متمایز شوید.
هرچه تصویر شما از نظر احساسی جذاب تر باشد، برای برند شما بهتر خواهد بود. بنابراین، هنگام انتخاب تصاویر یا استیکرهای سفارشی برای بسته بندی خود، یکی را انتخاب کنید که باعث می شود چیزی را احساس کنید. اگر با برند شما مرتبط باشد و توجه شما را به خود جلب کند، همین کار را برای مشتریان شما نیز انجام خواهد داد.
شرکت بسته بندی را برای بسته بندی سفارشی انتخاب کنید
اکنون که اجزای حیاتی بسته بندی های تاثیرگذار روانی را می شناسید، زمان آن فرا رسیده است که بسته بندی خود را طراحی کنید. هنگام طراحی بسته بندی خود این عوامل را در نظر داشته باشید و مطمئن شوید که نتیجه منسجم و از نظر زیبایی شناختی دلپذیر است.

نظری برای این وجود ندارد.